Träning med spinningcykel

Att det är viktigt att träna vet alla, men hur många är det som tränar aktivt mestadels under vinterhalvåret. Ja dem blir färre på grund av vädret som vi har i Sverige och du kanske sommartid tar din sportcykel till ditt arbete eftersom du gillar att cykla och det ger dig en bra träning som gör att du kommer i form på ett bra sätt, men på vintern så går vi så att säga i ide.


Men du kan även träna vintertid på nästan samma realistiska sätt med en spinningcykel och det som gör den så bra är att det är riktigt effektivt för både nybörjare och de som är redan tränade, alla gillar spinning helt enkelt på grund av att träningen är snäll mot dina leder och samtidigt ger en hög effekt. Att börja träna med en spinningcykel kan du göra på ett gym eller så kan du också köpa en som du placerar i ditt hem vilket gör det hela enklare, och det behöver inte kosta så mycket som du tror. Gå ut på nätet där hittar du bra spinningcyklar billigt och till bra kvalité. Läs mer om att Köpa spinningcykel.
Spinningcykel billigt på nätet

Tänk bara på att den skall vara robust och väga 50 kilo plus eller minus 10 kilo, och ha extra stödfötter så att den är riktigt stabil, och sen så finns det modeller som har extra saker som pulsmätare som man kan montera om man tycker att man behöver det, och visst kan det vara bra att hålla koll på pulsen så att man inte tränar för hårt. Du skall också följa ett träningsprogram så att du får ut det bästa av din träning och inte överbelastar sig själv vilket är lätt att göra om du är nybörjare och vill ha ett snabbt resultat.


Ett träningsprogram med spinningcykel kan se ut på följande sätt under en vecka: Första dagen så kör man i 20 minuter och varierar sitt tempo mellan lugnt och snabbt, och nästa dag så vilar man. Dag nummer tre så kör man i hela 45 minuter i olika hastigheter, och dag 4 så tar man ledigt. Dag 5 så kör man varierande träning i 15 minuter och nästa dag kör man hårt under 30 minuter. Nästa vecka så börjar man dag ett med variera hastigheten i 20 minuter och dag två är ledig, men dag nummer tre så är det stenhård spinning i 45 minuter och nästa dag nummer fyra kör man varierat i 15 minuter och avslutar veckan med hård träning i 30 minuter.

Så kan ett typiskt träningsprogram för spinningcykel se ut och som du märker så ökar vi hela tiden intensiteten varje vecka, eftersom det är viktigt. Spinning är ingen lätt träning utan gör att du blir riktigt slut efteråt men du kommer att få en träning som är mer effektiv än andra och även så är det naturliga rörelser som inte tär på dina leder lika hårt som andra typer av träningar kan göra.

Men det är viktigt att ha ett träningsprogram för sin egen motivation och då vet du även att du tränar rätt och gör det mest effektivt.

Spinningcyklar på nätet